Verschillende versies en wijzigingen van een bestand bekijken en bijhouden

In Google Documenten, Spreadsheets en Presentaties kun je de wijzigingen zien die in een document zijn aangebracht. Tevens kun je in het bestand verschillende versies een aparte naam geven zodat je maar 1 bestand hebt.

Opmerking: Tekst die is toegevoegd, wordt gemarkeerd. Tekst die is verwijderd, wordt doorgestreept weergegeven.
  1. Open een document, spreadsheet of presentatie op je computer.
  2. Klik bovenaan op Bestand en vervolgens Versiegeschiedenis en vervolgens Versiegeschiedenis bekijken.
  3. Klik op een tijdstempel in het rechtervenster om een eerdere versie van het bestand te bekijken. Naast de naam van de mensen die het bestand hebben bewerkt, wordt een kleur weergegeven. Zo kun je meteen zien welke gebruiker welke wijziging heeft aangebracht.
  4. Optioneel: Als je een naam voor een versie wilt opgeven, klik je op Meer acties Meer en vervolgens Deze versie een naam geven.
  5. Als je meer details van de bewerkingen wilt zien, ga je naar het rechterpaneel, kies je een versie en klik je op de pijl Pijl-rechts.
Als je naar de huidige versie wilt terugkeren, klik je in de linkerbovenhoek op Terug Terug.
Je kunt eerdere versies van een bestand openen en bewerken.
  1. Open een document, spreadsheet of presentatie op je computer.
  2. Klik bovenaan op Bestand en vervolgens Versiegeschiedenis en vervolgens Versiegeschiedenis bekijken.
  3. Klik in het rechtervenster op het tijdstempel van een eerdere versie.
  4. Klik bovenaan op Deze versie herstellen en vervolgens Herstellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten